top of page

שבוע העיצוב במילאנו 2023

סוף סוף מצאתי זמן לסכם את שבוע העיצוב במילאנו (סבב 3) והשנה בניגוד לשנים קודמות ניתן לסכם אותו בשתי מילים ולא אחת. האחת: כמו תמיד - השראה.


אני תמיד מדמה את שבוע העיצוב במילאנו לחנות ממתקים אחת גדולה מלאת חומרים, עיצוב, יצירה, אומנות, וחדשנות.הכל במקום אחד מהמון כשרונות מרחבי העולם ופשוט בא לטעום מהכל (ולא בא להקיא בסוף;) ויש כל כך הרבה כך שבסוף נשארים עם החוויה וההשראה שמלווה ליצירה שלנו.

ביריד התערוכה - בסלונה ה salone del mobile התערוכה אירחה השנה את הEuroluce -תאורה והמבחר היה כמובן עצום. בתמונות - גופי תאורה שהרשימו אותי ממיטב החברות/ מעצבים צעירים.


אחד המקומות שאני הכי אוהבת לבקר ביריד הוא ה SaloneSatellite אגף היוצרים הצעירים - מביא איתו חדשנות עם יוצרים צעירים המסבירים על התהליך, מדגימים ומנהלים שיח.זה גם החלק הכייפי בתערוכה.

בסרטון - יצירותיו הלא שיגרתיות של המעצב השוויצרי פביאן בוליגר.


מעבר לכך השנה התערוכה כללה חללים בהם נוצרה התקהלות שיח של אדריכלים וקולגות מהתחום ששיתפו בעשייתם ובנושאים כמו קיימות, מחזור ועוד.


ברחבי העיר מחוץ "לסלון" (Furisalone) בויה טורטונה בררה, via5 התקיימו אינספור תערוכות, מותגים וגלריות פתחו שעריהן לקהל הרחב ופשוט הצבעתי ברגליים. מזל שהפעלתי את אפליקציית הצעדים:)


כמובן שלא ניתן להספיק לראות את כולן כי ההצע פשוט מטורף אז מה שהספקתי לדגום היה מעשיר ומעצים ואפילו בפוסט הזה אין מקום לכל התמונות.

בתמונות: חנות המותג הבריטי האהוב עלי - Timothy Oulton וכל מילה נוספת מיותרת.

בתמונות: גלריית העיצוב Philia's אצרה את התערוכה desacralized בתוך כנסייה מהמאה ה 11 המציגה עבודות של הסטודיו האוקריאיני Faina פסלים ריהוט ותאורה כשבמרכז המבנה שנדליר ענק של מורגן סטודיו האיטלקים. הקונספט- חפצים שמעידים על העבר, מתעלים מהגשמיות כדי להשיג ערך סמלי ורוחני במבנה ניאו רומי מרשים ביופיו. לא להאמין שבשנות ה 70 המאוחרות המבנה הזה שימש כמרכז קהילתי ובתכלס היה אולם כדורסל. מאמינים?

רוזאנה אורלנדי כהרגלה יודעת לאצור יצירות של יוצרים סופר מוכשרים במגוון חומרים וטכניקות מברזיל ועד הולנד וכל פעם פשוט כייף לי לבקר בגלריה שלה וגם הביסטרו והאפרול שפריץ אחרי לא רע בכלל.

להגיע אליה זה ללכת על בטוח.

המותג ARTEMEST הלביש בניין משנות ה 30 באמצעות שש חברות יוקרתיות לעיצוב פנים. הרעיון היה להציג את החזון היצירתי ולחגוג את האומנות והעיצוב האיטלקי תוך כדי שימוש בלעדי במוצרים שלהם: ריהוט, תאורה ואקססוריז לעיצוב הבית והתוצאה: אותנטיות.

ובנוסף אסכם במילה השניה והיא: אכזבה.


אכזבה נוצרת כשיש ציפייה. עקב ביקורי בשנים הקודמות לקורונה לגמרי הגעתי עם ציפייה.

לדעתי הקורונה שינתה את כללי המשחק, גרמה ליותר אנשים לצאת מהבית והשנה הביקור בתערוכה גרר בחובו המון תורים לתערוכות הכי שוות. ואני מדברת על שעות של המתנה. ומי אוהב תור - לא אני. מודה.

אז לצערי את התערוכה של Alcova שהכי רציתי לראות לא ראיתי ואת המייצג Solid Nature שזכה במקום 1 ראיתי קצת מבחוץ וזהו.


בגדול, השינוי בתערוכות השנה כלל מעבר למיצגים אפקטים של תאורה וסאונד כך שכמעט היה ניתן להפעיל את כל החושים שלנו בו זמנית ולגמרי להתמגנט. (פוסט נפרד אכין עלה המותג ההולנדי MOOOI שהפתיעו גם השנה והתעלו על עצמם).


הצבעוניות היתה עזה בטמפרמנט גבוה - וחוץ מהתורים לאן שלא הגעתי הרגיש לי שרכבתי על הגל האדום. ואדום יש לו כוח ועוצמה רק שהרבה ממנו באיזשהו שלב מעייף.

אז נאגור כוחות לשנה הבאה שיבוא עלינו לטובה, אינשאללה.

אהבתם מה שראיתם? לייקו ושתפו איתי. קטן עליכם, זה בלחיצת כפתור.

עוד. רוצים עוד? לייבים סרטונים ותמונות גם באינסטגרם ותזכרו liatmalka_only_live_once


39 צפיות0 תגובות
bottom of page