top of page

צ'ארלי בממלכת השוקולד - ההשראה - שלהם ושלי.

תרגיל הבית הראשון שלי בלימודי הום סטיילינג היה לעצב חדר לילד בהשראה של סרט/ ספר אגדה במיניטורי (קופסאת נעליים) וכך נראה חדר השינה של צ'ארלי. כמו בסרט רציתי להעביר תחושה של עושר צבעוני ועם הרבה דמיון בחרתי להשתמש בחומר עצמו, למה לחלום על מיטה ממרשמלו וגליליות אם אפשר לבצע? הוקסמתי ונהניתי בכל רגע יצירה ונתתי לילדה שבי לעוף.



כשראיתי את הפרויקט של Mizzi Studio מיד נזכרתי ברגעי הקסם האלה רק שבניגוד אלי הם עיצבו פרקטית, ביג טיים , באקסטרים את מסעדת הילדים בקיו גארדנס בלונדון ושילבו את האסתטיקה של הסרט.

"עיצבנו עולם קסום של יערות שבהם נראה שבני האדם הצטמצמו לגודלם של יצורים קטנים החיים עם הטבע, זאת ניתן לתאר כמעבדת המדע הבוטני בהשראה של צ'רלי ומפעל השוקולד" - יונתן מיצי/ Mizzi Studio .



העולם הדמיוני שעוצב כולל מושב בצורת תפוח, פסלי פטריות ענקיים ארוגים בעץ ,עץ אנסט אתיופי בצבע ורוד פוקסיה ופריסקופים ענקיים שמותירים את הצופה ואותי פעורי פה. פלטת הצבעים הורודים עזים, חומים פטריות וירוקים עלים נבחרו בכוונה כדי לעורר את הצמחים והמאכלים המצויים בטבע.



כדי לחבר בין הפנים לחוץ חברת האדריכלות HOK השתמשה בעץ חשוף מבפנים ומבחוץ.

החומר בר-קיימא הזה יוצר חיבור לעולם הטבע שמחוץ לבית האוכל. בנוסף, כהרחבה של הגנים, המסעדה מכילה מתקנים אינטראקטיביים וחינוכיים המקדמים את המחקר והעבודה של הגנים הבוטניים המלכותיים.

הפרקטיות והיופי של החממות הושאלו על ידי צוות העיצוב כדי לעודד אור טבעי לתוך המסעדה תוך מיקסום החיבור הוויזואלי לגנים, החלל השקוף מספק ללקוחות נוף פנורמי אל גן הילדים הסמוך מחוץ למסעדה.



מיצי חילק את המסעדה לארבעה אזורים מקודדים בצבע, מעין תחנות למידה, שכל אחד מהם מתאים לעונה, אלמנט טבעי או תחום מחקר מדעי שבוצע על ידי קיו גרדנס. (תראו איזה חתך יפהייפה).



לדוגמא: במטבח הפתוח ובתחנת הכנת הפיצה, הילדים יכולים לבחור את הוספת המרכיבים ולהיות שותפים לתהליך הכנת האוכל. הם יכולים אפילו להציץ דרך פריסקופים אדומים מסביב לתנור ולהסתכל על מגוון ירקות שנקטפו בתוכו.



הרעיון הוא שעיצוב הפנים יעודד ילדים לעסוק בעולם הטבע וללמוד יותר מאיפה מגיע האוכל. השימוש בצבעים עזים ובמתקנים קסומים יעורר אותם לחקור את עולם הטבע, תוצרת אורגנית והכנת מזון בריא.


מה דעתכם?

הצליח להם?


בפעם הבאה שאתם בלונדון תרשמו לעצמכם, שווה ביקור.

Photography is by James McDonald

41 צפיות
bottom of page