top of page

נעים להכיר - ענב בכר חג'ג'

עודכן: 30 בינו׳ 2021

היום בפינתנו יוצרים מקומיים, נשמח להכיר לכם את ענב בכר חג'ג', אומנית ופסלת, בת 48, מתגוררת ברמות השבים.

ספרי לנו קצת עלייך:

"בצעירותי למדתי במכללה לאומנות ע"ש "קלישר" והתמחתי בציור, רישום, פיסול וצילום. בתקופת לימודי עבדתי בחנות של המעצבת מיכל נגרין בשנקין ואף שימשתי כיד ימינה ועסקתי גם כמפסלת ויוצרת מודלים ופריטים שאינם תכשיטים לרשת החנויות.

עם חלוף הימים נחשפתי ליצירה בתחומים שונים מפיסול בצק סוכר, ציור ושחזור רהיטים בעסק המשותף עם בעלי שגם אותו הכרתי שם".

איך הכל התחיל?

"אל היצירה בחוטי ברזל נחשפתי לפני כשלוש שנים כשעברתי ליד חנות חומרי בניין והבחנתי בסליל ברזל מקורזל זרוק על הארץ, זה נראה היה כמו קרניים של חייה, היא מספרת. הרמתי את הסליל ומשם החיבור והסקרנות לחומר רק הלך וגבר. התחלתי לבדוק ולחקור סוגים ותכונות של חוטי ברזל שונים . מצאתי עצמי מרותקת ומהופנטת "מהקו" שיוצר החוט והיה נדמה לי שרישומים דו ממדים הופכים תלת ממדיים ופיסול תלת ממדי לעומת זאת, יכול להפוך לרישם קווי על קיר באור הנכון (משחק של אור וצל)."

איזה חלק בתהליך מסב לך הכי הרבה הנאה?

"האפשרות לקחת חומר פשוט כמו חוט ברזל המשמש לחומרי בניין ותעשייה ולהעביר אותו "טרנסופורמצייה" ע"י פיסול למשהו בעל ערך ומשמעות (ציפור, אייל פרוטרט עם הבעה) מרגשת אותי כל פעם מחדש.

האמנות היא מחקר בלתי פוסק של חומרים, צבעים וטקסטורות. אני נוהגת להתבונן, לגעת ולפסל בחומרים שמתמסרים אלי. החומר "זורם" בידיי ונותן לי כיוון והיצירה מתפתחת לפי רצונו של החוט תוך דיאלוג משותף של הבנה ביני לבין החומר ומכאן נוצרת היצירה. בדמיוני אני כמו רושמת את הפסל עם עיפרון באוויר, סורגת ותופרת עם מסרגות ומחטים, מכופפת ומועכת כמו בחימר. ישנם מתכות הממשיכות לעבוד ומשנות את צבען גם לאחר סיום היצירה, כמו נותנות חותם אחרון של טבע לאופיו של הפסל והדבר מסב לי הנאה רבה".

מהם תחומי ההשראה שלך ליצירה?

"אני מרבה להתעסק בנושאים של הבריאה -החי והצומח, בייבשה ובים . ישנה גם סידרה של פרוטרטים אותם אני יוצרת מדמיוני או בהשראתם של בנותי ודמויות מוכרות ומעוררות השראה כמו האומנית "פרידה קאלו".

לאחרונה יצאתי עם סידרה חדשה של יצירות המשלבות עץ אורן שמוחזר ממכולה רוסית עתיקה שפורקה. ביצירות אני משלבת סיפורים שאני יוצרת מחוטי ברזל בהשראת זכרונות ילדות וחלומות בהקיץ כדוגמת מוטיב הילדה והעץ (יצירות בהן חוזרת דמות הילדה המטפסת או מתנדנדת על עץ) ומוטיב הדייג והאישה.

יש משהו ביצירה הגמורה שגורם לי להרגיש שכבר אינה שייכת רק לי. אני בעצם "הכלי המייצר" השליח, הזרוע המקשרת- ולכן איני יכולה לשמור אותה יותר לעצמי ומחובתי לחשוף אותה אל הכלל.... ".


רוצים לראות עוד? בואו לבקר אותה:

ועכשיו לחברי הקבוצה : 20% הנחה על כלי המטבח.

0544396250



656 צפיות
bottom of page