top of page

על בנייה טבעית ב"בוץ"

בשנים האחרונות העולם מתעסק בנושא של קיימות, מחזור ושיפור איכות החיים ע"י בנייה ירוקה המאפשרת ליצור סביבת שהייה בריאה ופחות מזהמת. גם בארצנו הנושא תופס תאוצה אומנם לאט אבל גם לשם נגיע. ז"א כבר הגענו - לבוץ המשווקת חומרי בנייה טבעיים. הסתקרנו אז באנו לשמוע עוד, וגם לרכוש. "על הדרך" ריכזתי עבורכם את כל המידע בנוגע לבניה טבעית.

בלוק ההמפקריט (או בקיצור המפ) מיוצר משבבי קנאביס נכנס לשימוש באירופה כבר מעל ל 30 שנים, תהליכים שלוקח זמן להגיע גם אלינו.

ההמפ מבודד תרמית פי 3 יותר מבלוק רגיל. הוא מסוגל לווסת לחות בחלל ולשמור על נוחות תרמית אידאלית התורמת לשהייה נוחה ונעימה בחלל, ובדרך זו מאפשר חסכון כלכלי בעלויות חימום וקירור. הוא עמיד לחלוטין באש ואינו משחרר חומרים רעילים בזמן שריפה.

את בלוק ההמפ ניתן לקבל בתוספת שלד בטון מה שנפוץ יותר בבנייה אצלנו ואפשר לקבל גם כחומר למליטה במקום עם עץ או פלדה. אחד היתרונות של הבלוקים הוא שכל קבלן יכול להשתמש בהם, עלויות הבניה לא משתנות, עלות החומר כן, ההשפעה של בית ממוצע 150-150 מ"ר היא בסדר גודל של 5% מעלות הבנייה שזה בערך 50-60K ש"ח שזה כולל את מערכות הטיח המינרליות "הנושמות" המותאמות לבלוק ההמפ כדי לאפשר לו באמת לווסת את הלחות.

בנוסף בוץ משווקים צבעי קיר טבעים של חברת AURO הגרמנית והמאפיין העיקרי שלהם מכילים 100% רכיבים צמחים, שרפים, שמנים ומינרלים ואינם מכילים חומרים מנדפי רעילים VOC'S, ואינם מנגזרות הנפט. שכבת הגמר שלהם "נושמת" ובריאה וכמובן שהם זמינים בעשרות גוונים ומתאימים ליישום פנים חוץ וחללים רטובים.

והמחיר - לדוגמא פח ליטר לבן 10 ליטר- מחירו 351 ,איתו ניתן לצבוע 90 מ"ר. קיים הבדל מחירים בין הצבע הטבעי לאקרילי אבל לא בפער משמעותי ובמבחן עלות תועלת השאלה היא אם מי שחי בבית מוכן להשקיע בבריאות שלו ולשלם את ההפרש.

מעבר לצבעים הם מחזיקים ב-2 סוגים של טיח. טיח סיד וטיח אדמה, המהווים חומרי תשתית וגמר.

בטיח סיד ניתן להשתמש כתשתית וגם כגמר דקורטיבי לחוץ - חומר יציב למשך שנים, ע"ב אבן, מגן על רטיבות, מזיקים, מווסת לחות בחללים רטובים כי הוא חומר נושם ומונע התפתחות של עובשים.

טיח אדמה ע"ב חרסית (בוץ מייצרים בארץ) הינו חומר "חי" שלא משתנה ואינו עובר תהליך של קליה, אם רוצים לבצע תיקונים בקיר ניתן לחדש אותו ע"י הרטבה כיוון שאינו עבר תהליך של ריאקציה כימית שמקבעת אותו, מגיע בגוונים טבעיים, משמש בתור גמר דקורטיבי לחללים פנימים ויבשים וניתן ליישם אותו במס' דרכים. מתאים לחללים פנימים וחיפוי כל סוגי התשתיות.

טיח סיד ואדמה יכולים להראות דומים אך שונים בחומרים - אדמה ואבן גיר. מה שחומר אמיתי מייצר מעבר לנראות שלו ולצבע הוא אוירה ,השראה ותחושה שקשה לתאר אותה במילים. טיח אדמה מעביר בקלות ובאופן טבעי תחושה חמה ורכה. לקוחות שרוכשים את המוצר טוענים שמרגישים תחושה נעימה המשנה את כל האוירה בבית.

מה לגבי המחירים אתם שואלים? אין הבדל משמעותי בין טיח אקרילי לטבעי - 20-25 ש"ח למ"ר.

נשמע ונראה מעניין. המשיכו לעקוב ותראו תוצאות במו עיניכם.

רוצים לשמוע עוד? מוזמנים לבקר אותם.

https://bottz.co.il/



427 צפיות
bottom of page