top of page

נעים להכיר - אנדריאה בסר

היום בפינתנו יוצרים מקומיים, נשמח להכיר לכם את אנדריאה בסר. הילדה הנצחית, זאת שתמיד מחזירה אותי לארץ הקטקטים ומזכירה לי את תמימות "ימי בנימינה".

אנדריאה בת 37, מתגוררת בבאר יעקב , נשואה +2 בנות, מפסלת בחימר ומתזכרת שאין קץ לילדות.


איך הכל התחיל?

"מאז ומתמיד נמשכתי לעולם העיצוב - למדתי עיצוב פנים, אופנה ותדמיתנות וגם אהבתי ליצור ולפסל אך נושא היצירה שנים היה נדבך עבורי ולמחייתי עסקתי בתחום הכספים. כשביתי הבכורה רומי נולדה, הייתי בחופשת לידה ארוכה מאוד אשר בעקבותיה החלטתי לא עוד לכבות את היצירה שבערה בתוכי ולאפשר לה מקום משמעותי בחיי. הרגשתי שאני כאן כדי לסלול דרך לביתי ולכן אני חייבת לעשות מה שאני אוהבת ולהיות מודל השראה כדי שיום אחד גם היא תוכל להגשים את חלומותיה".


איך הגעת לפסל דוקא בובות? מאיפה את שואבת את הרעיונות?

"כשרומי נולדה התחלתי להזמין לה צעצועים ונשבתי בעולם הילדי. יש משהו בעולם הילדי שהוא תמים, כיפי ומשחרר שגורם לי ליצור בצורה "נקיה" , להתחבר לילדה שבי ,ופשוט להנות ולהשתחרר מהמקום של " המבוגר האחראי". את ההשראה באופן טבעי אני שואבת מהמשחקים המשותפים ביחד עם ביתי. תמיד רציתי ללמוד אנימציה ולהמציא דמויות וכל פעם כשאני נמצאת בסיטואציות יומיומיות עם רומי, אני מדמיינת את עצמי יוצרת דמות עם כובע כזה או שרביט אחר ואני נותנת דרור לרעיונות שלי.

אני אוהבת ליצור בובות בדמויות של נשים: הלוחמת - דמות צבעונית המשלבת הומור - העצמה למין הנשי.

בדרך זו אני מלמדת את הבנות שלי מגיל צעיר להאמין בעצמן".


איך מתבצע הליך היצירה ואיזה חלק בתהליך את הכי אוהבת?

"חימר הוא חומר רך, מנחם וסלחני. ניתן לייבש אותו ולהרטיב שוב והעבודה איתו היא סוג של תרפיה, מדיטציה עבורי.

בהתחלה אני מפסלת את הבובה, מחכה לייבושה, מבצעת ביסק (תהליך שריפה ראשוני) ולאחריו מתחיל שלב הצביעה או שלב ההתמסרות כמו שאני קוראת לו. זהו השלב שבו אני מעניקה חיים לבובה, ומביאה לידי ביטוי את כל מה שלמדתי בעיצוב אופנה/פנים - משלבת בין צבעים וקומפוזיציה ופשוט "יולדת" יצור שאי אפשר שלא להתאהב בו. אחרי שלב הצביעה, הבובה נכנסת לתנור לשריפה נוספת ליום ואז היא מוכנה".


נשמע שאת מחוברת רגשית מאוד חזר לבובות שלך, לא קשה לך למכור אותן?

"היצירה מגיעה מתוכי, אני מרגישה שיש לי את השליחות להעביר אותה הלאה. אני מאמינה שלכל בובה יש בית והן צריכות לחזור הביתה, כל אחת לביתה ולהעביר מסר כלשהו, לחזק מישהו/י .הלקוחות שלי הם אלה שמתחברים לרגש ביצירות שלי שהן חלק ממני שאוהב להעניק ולשמח. זוהי המהות של היצירה עבורי".


מה החלומות העתידים שלך?

אני מאוד אוהבת לעבוד עם ילדים, ובעתיד אני רוצה לעשות סדנאות לילדים וגם לפסל בובות ענק להשתתף בתערוכות גדולות. בנתיים אני עובדת על אתר אינטרנט חדש שיעלה לאויר בקרוב, נהנית מתהליך היצירה וההווי המשפחתי".


ועכשיו 10% הנחה על כל הבובות שלה לחברי הקבוצה.

רוצים להיות מוקסמים עוד מהעולם האגדי שלה?

מוזמנים לבקר אותה כאן:

054-8307979




105 צפיות
bottom of page