top of page

סיבוב בתחנות האוטובוס המפתיעות בעולם, לאן שתרצו לנסוע...

בחודש האחרון חל שיח פעיל בנושא התחבורה הציבורית - יעילותה, אגרות כניסה לת"א וכמובן ,איך לא, המיזוג ברכבת.

אז אם אתם לא נוסעים באוטובוס ולא טסים לחו"ל בקרוב (קורונה וזה..) בואו לבקר איתי בכמה תחנות האוטובוס הכי לא שיגרתיות שתראו ברחבי העולם.

גם תקבלו השראה מרעיונות יוצאי דופן וגם תרגישו חו"ל ואולי תתפסו קצת צל "על הדרך".


באזור היילנדטאון שבבלטימור ארה"ב, קבוצת אמנים ספרדית, העלתה את הפסל הרעיוני הזה. משימתם הייתה להפוך את חווית ההמתנה לאוטובוס לחלל משעשע ונינוח". לא רק שהם הצליחו במשימתם, התחנה הפכה לרהיט אורבני - עץ משולב ברזל וליצירת אומנות.

Photography by mmmm...


תחנת אוטובוס בקליפורניה, ארה"ב עוצב על ידי האמן דניס אופנהיים, מבנה זה באורך 50 מטר בקליפורניה מייצג מעבר אמנותי של אוטובוס לבית.


בלונדון תחנת אוטובוס עם נדנדה עוצבה על ידי האמן ברונו טיילור, בניסיון לבדר אנשים שמחכים לאוטובוס ולהפיג לחץ מכל נושא התחבורה ולגרום להם להסחף עם התנועה. חופשי הייתי מתמכרת לחויה ומפספסת את האוטובוס.


בעקבות טיילור, "21 הנדנדות" הוא פרויקט של קולקטיב העיצוב הקנדי במונטריאול. רצועת אדמה הפכה לתחנות נדנדה שגם מפיקים מוזיקה תוך כדי תנועה. חוויה כייפית פעמיים!


תחנות אוטובוס בסן פרנסיסקו הן היי-טק (והיום חם!!! בהיטק) הן בנויות עם פאנלים סולאריים לייצור חשמל ומציעים קישור לאינטרנט אלחוטי. המכלול של החומרים אלומיניום, זכוכית מדבר את השפה ההייטקית לגמרי.


ומטכנולוגית הייטק לשימור הסביבה...


בלסטר שבבריטניה החליטו להפוך את תחנות האוטובוס לתחנות ירוקות כדי לשמר את הדבורים. הן בעצם תחנות אוטובוס עם דשא ופרחי בר על הגג שמטרתן לעודד האבקה וגינה ירוקה לדבורים שבסכנת הכחדה.

לא נקודת ההמתנה האידאלית ביותר עבור אלרגים, רק אומרת.


וביפן תחנות אוטובוס בצורת עגבניות ופירות רק מעוררות את השובבות ,הצבעוניות והתאבון.


ואם כבר בתאבון עסקינן...

גולת הכותרת - תחנת האוטובוס הדיגיטלי ששוקלת אותך, (רוטרדם, הולנד) "אידאלי לנשים".

קמפיין פרסום של רשת מועדוני הבריאות Fitness First הופכת את מושב הספסל למשקל שמוכן לרשום את משקלו של כל מי שיושב עליו. בטוח שלא הייתי מחכה לאוטובוס בתחנה הזו.


באומאו בשוודיה גילו שאנשים בתנאים קרים ומושלגים מעדיפים לעמוד /להשען מאשר לשבת…

סטודיו לאדריכלות Rombout Frieling יצרו תחנות באמצעות תרמילי עץ שמסתובבים, הם נועדו להגן על הנוסעים מפני הרוח ולספק פרטיות במידת הצורך. בנוסף משתמשים באור וקול כדי לתזכר את הנוסעים באוטובוסים המתקרבים. ללא ספק אחת התחנות הכי מקוריות שראיתי.



ואחרי שהתקררנו נחזור לחום,

בדובאי - כמובן איך לא, חשבו על תחנות אוטובוס ממוזגות. מבחינת הנראות - תחנת דלק הייטקית, מבחינת הפרקטיות 100% הצלחה מקורה.



באיזו תחנה אתם הכי הייתם רוצים לבקר?🗽🌄🎌⛺🏥🕌🏝

חם שם בחוץ, שתפו אותי✍




181 צפיות
bottom of page