top of page

חמש תובנות בעיצוב חללים רטובים

עודכן: 26 ביוני 2021

היום השתתפתי בכנס בנושא חללים רטובים בהנס גרואה ואני בוחרת לשתף אתכם בחמש תובנות כדי שגם אתם תעשירו את התאים 🧠, חינם.


1. תעלות ניקוז מאורכות /דקות משנות את הנראות בחלל הרחצה. תודו שיפה יותר לראות שיפוע אחיד אליו מתנקזים המים מאשר חיתוך אלכסוני קופסת בקרה תקועה באמצע המקלחון. ממש התאהבתי בתעלות של חברת UNIDRAIN הדנית המעצבת תעלות מנימליסטיות ונקיות כיאה לעיצוב הדני.


2. אקונומיקה מזיקה למתכות/ נירוסטה ובנוסף הורסת את הגלזורה של הכלים הסניטרים לכן אם ברצונכם לשמור על אביזרי הסניטציה שברשותכם - מומלץ לנקותם עם חומץ ולימון או חומרי ניקוי טבעיים.


3. *קופסאת ביקורת (הקופסה אליה את שופכת את מי השטיפה המלוכלכים, מכירה?) הינה המצאה ישראלית שרק גורמת לתקלות ולא תראו באירופה גם באף בית מלון. בקופסאות נוצרת בריכת ביוב קטנה עקב כניסה ויציאה של מים שבסופו של דבר יוצאים אך נותר הוא הלכלוך שמצטבר ואז נוצרות סתימות.

מי מכם לא מכיר אותן?


4. שלושת הדברים שצריך להתייחס במערכת הניקוז כדי למנוע תקלות הם:

> שיפוע - מינ' 2% למטר,

> קוטר נכון - קוטר צנרת לעומת הכלי סניטרי אליו מנקזים, אותו קוטר.

> אוורור - כשאנחנו נכנסים למקלחת וילון האמבטיה (למי שעוד יש ;) נדבק אלינו כשאנחנו פותחים את הברז כיוון שהמולקולות של המים סוחפות הרבה אויר איתן יוצרות לחץ ולכן במקביל אם המע' תהיה מאווררת בצורה תקנית לא יהיו תקלות.


5. עם היופי בא הניקיון - בעבר אסלות חכמות היו מאוד יקרות ואילו היום מחירם יכול להגיע לכמה אלפי שקלים - אסלה חכמה (שוטפת) היא הדבר הבא - מושב שנפתח אוטומטי עם חימום, מדיחה את עצמה ,לעיתים בתוספת תאורה. והכי חשוב לדעת - גם אם יום אחד תרצו ותתחרטו ההכנה לנק' מים וחשמל תעלה לכם כמה מאות שקלים אז כדי לתאם מראש, לא?!


*קופסאת ביקורת משמשת כצומת לאלמנטים שונים במקלחת כמו מפגש בין צינורות מים דלוחים של הכיור, המקלחת והאמבטיה.


31 צפיות
bottom of page