top of page

הקורקינטים שעברו מהפך

יש אנשים שאוהבים לרכוש הכל חדש, החל מבגדים, ריהוט ועד הבית. יש כאלה שזה לא ממש משנה להם ויש את אלה שתמיד יעיפו למחזר. באירופה המודעות למיחזור מאוד גבוהה וזה בא לידי ביטוי גם בעיצוב.

מעבר היותו של העיצוב הממוחזר אנטי מיינסטרים בעיני הוא סופר מיוחד כי הוא מאוד יצירתי, גורם לך לחשוב מחוץ לקופסא ובנוסף הוא לוקח בחשבון את נושא הקיימות שכל כך חשוב לנו ואנחנו פחות מתעסקים בו ביום יום.

נכון, עיצוב ממוחזר לרב לא נראה חדש, קלאסי מצוחצח ופנסטי אבל יש לו המון אופי וזה מה שאני אוהבת בו.

קורקינטים חשמליים (מודה, לא משתמשת בהם) מקצרים לכם את הזמן אבל תודו שבעיר הגדולה לחטוף מהם זפטה (כן, אני עוד משתמשת במילה הזו:) זה די לא נעים ובסוף אתם רואים אותם זרוקים בשולי הרחובות - השתמשת - זרקת...

ותמיד יש את אלה שלא נאספים חזרה.


Andra Formen וצוות הסטודיו שלו החליטו לדוג את הקורקינטים האלה מתעלות העיר (מאלמו, שוודיה) כ למנוע את הסיכון הסביבתי והפסולת הרעילה שהקורקינטים יצרו ולקחו על עצמם את המשימה לבחון את אפשרויות המיחזור שלהם.

בתחילה כל האביזרים פורקו, הם בדקו את נושא חומריות הקורקינטים, איך להשתמש בו כמשאב וגם חקרו את הנושא לעומק - מדוע הקורקינטים הושלכו לתעלות? איזה ערך הם מביאים?

התוצאה היא E-metabolism, אוסף של מנורות שולחן, מערכות גינה פנימיות, מנורות רצפה, מקומות ישיבה ואפילו גריל. כל מעצב יצר מוצרים שהיו מחוברים לסוג העיצוב שהוא בדרך כלל עושה.

המטרה היא שהמוצרים יהיו ניתנים לזיהוי מיידי כאלה שהגיעו מקורקינטים ישנים.


"אחד החלקים המעניינים ביותר בתופעת הקורקינטים הוא שהם מאוד צבעוניים, לכולם יש צבעים מאוד מרהיבים ואיקוניים, וכולם מזהים את הצבעים ואת המותגים", אמר נילסון, אחד המעצבים.

אז מה דעתכם? הצליח להם?

אתם הייתם רוכשים גריל כזה לחצר ביתכם או מנורת שולחן צבעונית כזאת לשולחן העבודה שלכם?

אני בהחלט הייתי שמחה לראות פסלים סביבתיים כאלה ברחובות מגוריי.


*כל התמונות מכאן: https://andraformen.se/







55 צפיות
bottom of page