top of page

MON TERRA - נעים להכיר

והשבוע עיצוב בר קיימא (לא, לא חסינות;) - שוב על הפרק!

היום בפינתנו "יוצרים מקומים", נשמח להכיר לכם את MON TERRA.


את תמרה פגשתי בשבוע שעבר ביריד של נעמה, התלהבתי מהמוצר שלהם וחשבתי שכדאי לכם להכיר אותם.

*מהיכן הרעיון לשם מון טרה?

"השם מתכתב עם חיבור לאדמה שלנו, לאיכות הסביבה. בהתחלה, כשעבדנו על מוצר אקולוגי לחקלאות אורבנית, אהבנו שהשם גם מתכתב עם הצמח מונסטרה, שאנחנו מאד אוהבים.

מון טרה הוא מיזם עיצוב בר-קיימא, המתמקד בבעיית פסולת הפלסטיק שמייצרת תעשיית החקלאות הישראלית".

איך נולד המיזם שלכם?

"המיזם שלנו - יובל דישון – מהנדס, חוקר ויוצר (35) ואני - תמרה אפרת – מעצבת ויזמת(31) נולד לפני שנה וחצי כאשר הכרנו בתוכנית יזמות בבוסטון והקמנו מיזם של חקלאות אורבנית והתחלנו לחקור איך אפשר לייצר מוצר שיהיה באמת אקולוגי ותוך כדי מחקר התגלגלנו לייצור ומחזור של פסולת פלסטיק.

אנחנו מאמינים שפלסטיק הוא חומר גלם מדהים, פשוט צריך להשתמש בו נכון!

במון טרה פיתחנו את תהליך המטמורפוזה לפלסטיק, תהליך המפיח חיים מחודשים בפלסטיק משומש, ויוצר ממנו מוצרים אקולוגיים, שימושיים ואיכותיים".

איך מתבצע תהליך המטמורפוזה לפלסטיק?

"התהליך מתחיל באיסוף חומר הגלם היקר שלנו - אדניות ועציצים (מיכלי שתילה) מפלסטיק מסוג פוליפרופילן שמושלכים על-ידי גננים ומשתלות לאחר שימוש חד פעמי. לאחר איסוף הפלסטיק הוא נשטף ונגרס לפתיתים קטנטנים במגרסת פלסטיק תעשייתית. אנו מקפידים מאד להפריד ולסמן את סוגי הפלסטיק השונים על-פי פרמטרים שונים - למשל צבע או איכות - מכיוון שעל-אף שכל מיכלי השתילה עשויים פוליפרופילן, הם מכילים תוספים שונים ומתנהגים אחרת זה מזה בתהליך המטמורפוזה.

אחרי שיש בידינו את פתיתי הפלסטיק, אנחנו יכולים לייצר מהם כמעט כל צורה שנרצה. אנחנו מעצבים את הצורה הרצויה ומייצרים לה תבנית. אנחנו שוקלים את הפתיתים בקפידה, ממלאים בהם את התבניות ומתיכים בטכניקות שונות שפיתחנו במון טרה. תהליך ההתכה אינו צורך אנרגיה רבה הודות לטמפרטורת ההתכה הנמוכה של פוליפרופילן (170-130 מעלות צלזיוס).

לאחר התכת הפלסטיק וקירורו אנחנו מבצעים פעולות גימור בהתאם למוצר: קדיחה, שיוף, חיווט וכדומה.

בתהליכים אלו נוצרות שאריות פלסטיק, אותן אנחנו אוספים ועושים בהן שימוש ליצירת מוצרים חדשים, כך שאף חתיכת פלסטיק לא מתבזבזת לשווא. לבסוף, ורק לאחר בדיקות לרמת הגימור, פונקציונליות וחוזק המוצר, אנחנו אורזים באריזות ידידותיות לסביבה ושולחים ללקוחותינו".

מה החזון שלכם?

כל מוצר של מון טרה נעשה בעבודת יד, כך שאנחנו מבטיחים את איכותו של כל מוצר כאשר הוא ייחודי, יחיד ומיוחד.

החזון שלנו הוא להיות חלק מהשינוי בתרבות הצריכה המערבית - הפחתת פסולת הפלסטיק וצריכת היתר, קידום ייצור מקומי וכן קידום תנאי העסקה הוגנים.


רוצים לראות עוד?

מוזמנים לבקר בסטודיו שלהם ביפו שם כל התהליך מתרחש.

ועכשיו לרגל השקת האתר שלהם אתם גם מקבלים 10% הנחה על רכישה.




81 צפיות
bottom of page