בשנה האחרונה, שהייתה לא פשוטה לכולנו, כשהמחירים רק מתייקרים (כ-20%-30% בשיפוץ הבית), אני מרגישה שעיצוב פנים והלבשת הבית נתפסים לעיתים כמותרות. יש לנו בית, אנחנו גרים בו - בימינו זה כבר לא מובן מאליו.
רבים מחפשים לצרוך מוצרים ושירותים במעטפת של מושגים: במחיר הגיוני, שפוי, נורמלי, סביר, נגיש, סמלי, שלא קורע את הכיס, שלא צריך למכור כליה ולשבור תוכנית חסכון ועוד מונחים שבעיני מתפרשים כחוסר הערכה לעבודה המקצועית ולעומק התהליך שהיא כוללת ומוציאים לי את החשק לפנות ללקוחות אלה ולעצב עבורם דירה. תכלס, מודה… וזה בכלל לא משנה אם במושגים הנ"ל ישתמש בעל מקצוע חופשי אחר כמו וטרינר, חברת בנייה או מעצבת אחרת, יא אללה... אני מבינה את הרצון לחסוך – זה אנושי וטבעי אך בעיני סובייקטיבית - נשמע נורא.
בואו נהיה לרגע כנים – הייתם מתקבלים לעבודה בה מציעים לכם שכר "שפוי" או "נגיש"? סביר להניח שלא, אלא אם אין לכם ברירה. גם אז, המונחים האלו תמיד יחסיים – ביחס למה? אני שואלת את עצמי.
אני מאמינה שכל אחד מאיתנו רוצה לשלם פחות ולקבל שירות מעולה, יחד עם זאת, אני יודעת שאי אפשר "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". תהליך עיצוב הבית כולל מחשבה, זמן, השקעה וידע מקצועי שמביאים לתוצאה שמשנה את איכות החיים.
לפעמים נדמה שאנשים שוכחים שבצד השני של המקלדת יושב אדם. גם אנחנו, העצמאיים, רוצים להתפרנס בכבוד, וכשפונים אלינו בגישה מכבדת, התהליך כולו הופך לנעים יותר, גם עבורנו וגם עבור הלקוחות, כי הכל מתחיל בגישה.
כשאני מלווה זוג בעיצוב הבית האינטימי שלהם, אני לא רק מתכננת חלל - אני נכנסת לרבדים העמוקים של הצרכים, החלומות והדינמיקה שלהם. אני מאמינה במערכת יחסים שבנויה על ערכים משותפים, שקיפות וכבוד.
בסופו של דבר, למילים יש כוח. הן יוצרות אנרגיה שיכולה להפוך את השירות לחוויה חיובית ומחברת - או ההפך.
אני לא מתנשאת ולא מעוניינת לחנך אף אחד. אני כאן כדי להציע חומר למחשבה.
בפעם הבאה שאתם מחפשים שירות כלשהו, נסו לרגע להיכנס לנעליו של הצד השני ולדמיין את עצמכם. איך זה היה מרגיש לכם?
Comments